Založ si blog

Pic sem, pic tam

 

 

 

Svetom uznávaný anglický dramatik Wiliam Shakespeare v jednom zo svojich najznámejších kúskov necháva hlavného hrdinu riešiť zapeklitú dilemu – byť či nebyť? Náročnosť otázky pre hĺbavejšieho návštevníka predstavenia nie je vôbec priveľká. Veď je jasné, že príroda odpovie aj za nás a „pôjdeme tam všetci“ . Navyše bežný konzument reťazca udalostí, ktorý mu naštartovala božia prozreteľnosť a rodičia istou komickou činnosťou pred x rokmi, vôbec neváha a žije pokiaľ sa dá ako každé iné božie hoviadko či hovado. Ba, čím viac je jeho kurací život iba pretrvávaním, tým zarputilejšie sa ho drží a útrapy dánskeho princa kvôli nedostatočnému zmyslu púheho vegetovania sú mu vzdialenejšie ako hviezdna obloha krokodílovi v bahne Níla. Ten číha na smrduté mäso a až potom bude potom.

Dnešná doba prináša inovovanú podobu hamletovskej výzvy. Zaočkovať sa? Áno, či nie? Túto otázku však občan nerieši schovaný v osamení na múroch svojho kráľovstva, ale priamo na očiach rodiny, kolegov, kamarátov, všetkých inštitúcíí. Tí všetci sa ho obávajú ako neľútostného predátora – nákazcu. Keď otázkou Hamleta napadnutý hrdina nevedel odpovedať, nechal to tak, život plynul ďalej, nikto ho kvôli voľbe neotravoval a na konci tému zarovnala smrť. Dnešný človek keď chce mať svätý pokoj, musí urobiť aktívny krok – nechať sa zaočkovať. Inak je predurčený bojovať na barikádach a na to treba povahu vlka.

Minule som pozeral Tému dňa s Bielikom. Jazyčnica Cigániková vyzývala zúfalcov a antivaxerov, nech prestanú blbnúť a nechajú sa picnúť, lebo tak zachránia krajinu a budú konečne zodpovední – ako sa patrí v dnešnej dobe. Priznám sa, že ma tento pich do môjho svedomia sympatickej političky s nesympatickými – aspoň pre mňa – názormi zasiahol. Trvám totiž na svojej slušnosti: dezinfikujem si paprče, nosím filter na gumičke, napchávam sa vitamínmi, minerálmi a dodržujem odstup od bezdomovcov aj majetných. Napriek tomu mi Bitó plošne naložila, aby som sa spamätal.

Skúsim teda – just – uviesť niektoré príčiny, ktoré sú na vine, že moja päťapolmilióntina stále kazí slovenským dobrovôľnym politikom štatistiky.

Príčina nezaočkovania č.1. Riziká si rieši každý sám, jeleň ručí, výrobca neručí, štát neručí. Ja si to bremeno, že mi vakcína uškodí, na seba nenaložím. Som čoby dôchodca mierne hypochondrický a hrozná neistota a sebapozorovanie, či ten nový neznámy pocit nie je z vstreknutého prípravku by ma uštvali… Neverím, že farmafirmy spolu s politikmi hrajú poctivo a s otvorenými kartami. Zakrývajú objektívne riziká – srdcový sval, trombózy, nepravidelná menštruácia, rozhasený krvný tlak – pre niektorých jedincov. Priznávajú len to, čo už sa nedá zatajiť. Riziká vnímajú štatisticky, lenže ja riziká vnímam osobne a mám na to právo. Aspoň tak ma roky učili naši virtuózi demokratických kecov.

Príčina nezaočkovania č.2. Odborníci si protirečia. Veľká časť expertov je materiálne alebo existenčne donucovaná k provaxerským postojom a propagande. O vládnych politikoch nehovoriac. Tí druhí ako Fico, Pelegrini sa nedali picnúť. Prečo sa nedali? Žeby boli nezodpovední hlupáci? Nie, prt makový, len nemajú motiváciu na čo len malé aktívne riziko, sú v opozícii a nepodplatení farmafirmami. Nemajú dôvod dať experimentálne čokoľvek do seba a nemám ho ani ja. Keď ma tučne podplatia, možno zvážim ten adrenalín. Prečo je tretina zdravotníkov nezaočkovaná? Žeby tomu menej rozumeli ako politici alebo žeby nevideli ako sa umiera na ventilácii? Alebo sú príliš blízko škaredej praxe?

Príčina nezaočkovania č.3. Politikom neverím ani nos medzi očami. Nejde im primárne o moje zdravie, chcú ma vykazovať ako číslo v tabuľkách. Odpálili Sputnik z geopolitických dôvodov – bolo veľmi užitočné všímať si argumentáciu týchto farizejov v prípade ruskej vakcíny. Z očkovania prípravkom od správneho výrobcu zo správnej svetovej strany sa stal lakmusový papierik zodpovednosti. Prevencia, vitamíny, znižovanie nadváhy, pohyb na čerstvom vzduchu, obmedzovanie fajčenia? Nebláznite, na to nie je čas ani peniaze, veď očkovanie je ten Nevedkov čarovný prútik. Zrazu politikom svietia oči, lebo konečne majú dobrý bičík na plieskanie nad hlavami dezolátov. Chcem ti dobre, ty hlupák, poslúchaj ma!

Príčina nezaočkovania č.4. Neúčinnosť. Koronu vnímam ako zlostnú sestru chrípky. Očkovanie proti chrípke som nikdy neabsolvoval, lebo nemôže byť trvalo účinné, keďže sa víry nedokážu absolútne presne kopírovať a náhodne mutujú. Prečo zomreli tri zaočkované ženy v Domove na koronu? – Keby nebol Domov zaočkovaný, zomreli by nie tri, ale všetky. Parádny argument! Prečo môjho kamaráta zaočkovaný syn dostal koronu? – Keby nebol zaočkovaný, mal by ťažší priebeh. A prečo teda netestujeme zaočkovaných, keďže môžu aj ochorieť aj prenášať aj zomrieť? Boh vie a naši okecávači a ukecávači s ním.

Príčina nezaočkovania č.5. Verím, že korona mutáciami zoslabne, verím, že moja prirodzená imunita podporená vitamínom D, C, minerálmi selénom, zinkom a pohybom prekoná prípadnú nákazu. Pokiaľ ju neprekoná, verím, že budem liečený Ivermectinom či nejakým ekvivalentom tohto nanešťastie lacného lieku včas ešte než sa nákaza rozvinie. Pokiaľ ani to nepomôže, zomriem o pár rokov skôr ako som predpokladal. Vesmír to neovplyvní a môj prípadný večný život tiež nie. Zbavme sa trápneho strachu zo smrti, povedala vedkyňa Peková. Nechcem sa však rúhať – horror vacui som zažil pri zoskoku padákom – to sa dá iba zažiť a nie popísať.

Príčina nezaočkovania č.6. Mrzký nátlak ma zatvrdzuje. Nemohol som hrať šachový turnaj, lebo bol iba pre zaočkovaných. Spústa nezaočkovaných dôchodcov musela svoju účasť na jednej z mála zábav svojej staroby zrušiť. Zaočkovaní sa môžu nakaziť, môžu prenášať a môžu na kovid aj zomrieť. Sú bezpečnejší pre spoločnosť ako občan, ktorý vzorne dodržuje odstup, rúško, ruky, posilňuje imunitu a prípadne sa dáva testovať?

Príčina nezaočkovania č.7. Nech si každý píše svoj život podľa vlastného vedomia a svedomia. Pokiaľ bude musieť zaplatiť za svoje omyly, nech tak urobí s pokojom v duši. Mýliť sa dokážem aj po svojom. Pokiaľ ma niekto potrebuje do štatistík, tak jeho vec, ja idem svoju cestu až do neslávneho konca.

Tento text som napísal s pokojnou mysľou. Možno sa mýlim, možno je kovid je len prvou lastovičkou permanentného biologického terorizmu, skafandre sa stanú súčasťou výbavy preživších a pichať si aktualizovanú vakcínu budeme každý deň v rámci raňajšej hygieny. Možno mocní vedia drastickú pravdu, čo k nám ešte nedorazila. Tak nech sa teda snažia, aby poslušných bolo v podmienkach demokracie viac. Zatiaľ ich môžu tešiť čiastočné úspechy – k urnám nechodili a predsa sme ich picli.

.

Pocta Arthurovi Lundqvistovi

29.10.2021

Amatérski komentátori slovenských politických hryzovíšť, medzi ktorých sa občas radím, nevenujú veľkú pozornosť kultúre jazyka. Príkladom kritickej nespokojnosti na vysokej jazykovej úrovni je báseň Arthura Lundqvista, v preklade Milana Richtera. Všetko sa snažme robiť čo najlepšie.

Zbabelosť poslanca Tarabu

22.10.2021

Kreslený humor obľubujem od detstva. Pamätám si – ako 14-ročný – v Smene na karikatúru, na ktorej chlapík čerstvo vyplazivší sa z púšte mieri k stánku z knihami. Vtedy nie a nie pochopiť o čo ide – darmo, bol som mladý. Dnes rozumiem predsa len viac mnohému a aj preto tento príspevok. Výhonkom kresleného humoru je politická karikatúra. Niekedy býva úderná a [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 9790x
Priemerná čítanosť článkov: 1632x

Autor blogu

Kategórie